torsdag 8. oktober 2009

Hummerfiske

1.Oktober var alle mannfolka/guttene på Røvær i fyr og flamme.
Da var det nemlig tid for årets hummerfiske!
Jeg personlig bryr meg ikke så mye, utenom at jeg synes det
er kjekt med en hummer eller to på bordet en gang i blant.
I år er det lov og fiske hummer fra 1. okt til 30. nov. Og det er stadig nye
lover og regler som må holdes. Kjell Kristian og far er ute med
18 teiner i år og har til nå fått litt over 20 stk.

I dag hadde jeg fri fra jobb, så jeg ble med far for å dra teiner.
Er en del år siden sist jeg var med, og jeg er ganske sikker på at jeg ikke
varmed å drog når det var så dårlig vær. Det var bølger, regn og haggel
og jeg ble en smule sjøsyk. I tillegg fikk vi bare 1 hummer (drog ikke alle teinene),
så håper det blir bedre neste gang jeg blir med

Teinemat

Fikk en del krabbe!

Dagenst fangst! 26,5 cm.


Regnbue

1 kommentar:

Tabtim sa...

sawadee khaaaaa ; ) lamjay : )

såå morro med nytt på bloggen..tror du klarer deg bra som fisker, du kledde den gule buksa like godt som alle de "sexy" arbeids-og støv-beskyttende antrekkene vi hadde i fjellet..

stas med gjensyn med stilig dust å mini madel..hihi..

gleder meg til helga !!!

sees og prates..klemmer tabtim ; )