tirsdag 7. april 2009

Et enkelt liv!

Noe jeg trodde på forhond, og som jeg fikk bekreftet når vi kom 
opp til Huay Hwai er at de lever et veldig enkelt liv. 
Utenom moped, bil, tv og mobil lever de slik 
man levde i Norge for ca. 100 år siden. 
Dette live levde vi i ca. 6 uker.

De første bilde er av den gammle skolen. Der hadde vi vår base. 
Etter hvert ble det av oss kalt fjose. Her ser dere meg i sengen min. Det ble ganske kaldt på natten, så vi måtte såve med ullundertøy og såveposå, selv da frøs vi.
Madrassen jeg hadde de første nettene var ikke serlig tykk, 
men fikk kjøpt meg en bedre etter hvert.

Jeg hadde det ikke alltid like ryddig, men det er ikke så lett når man bor i koffert (sekk).

Fjose er bygd av bambus, så gulvet og veggene var ikke særlig tette. 
Vinden gikk rett gjennom.

Vasking av klær er et kapittel for seg selv når man ikke har vaskemaskin.
Hvis man f.eks vil ha varmt vann til å vaske undertøyet i, må man først lage bål (noe som ikke alltid er like lett, tok 40 min første gang), så må man vente på at vanne skal koke.

Så må klærna ligge i en stamp en stund, før du må skylle alle klærna reint for såpe. 
Tok en del timer kan du si.

Tabtim vrir buksene sine.

En positiv ting med vaskingen er at klærna torker veldig fort!
Her er tørkestativet vårt.


Ingen kommentarer: