tirsdag 15. desember 2009

Tilbake til gamle trakter

Marita kom tidlig en morgen, men det ble ikke mye tid til å hvile. Vi måtte ut å kjøpe gaver til barna i fjellet. Jeg har jobbet en del i barnehagen på Røvær etter at jeg kom hjem. Der samlet jeg inn gamle klær og leker som jeg kunna ha med meg til Thailand. I tillegg fikk jeg litt penger til å kjøpe litt nye leker. Her er vi på handletur i Bangkok.

Har tatt en del nattbuss etter hvert, men aldri har vi reist på First Class.
Det gjorde vi denne gangen! Setene kunne legges veldig langt bak og det
var tvskjerm hvor vi kunne se film, høre musikk eller spille spill. Supert!

Her sitter vi å venter på flyet vi skal ta til Mae Hong Son.
Marita prøver seg på en thaiavis,
bra at det er noen bilder hun kan se på!




På vei opp til fjellet.



Her spiser skoleelevene lunsj. Når vi var her å jobba for Faa lang fon satt ungene for det meste på gresset å spiste lunsjen sin. Nå har Faa lang fon bygd fin spisesal til dem!


Barnehagen spiser lunsj. Utrolig hvor flinke de er ril å sitte i ro.

Her er noen av lekene jeg hadde med fra Røvær.
Fikk desverre ikke tatt så mangebilder av når vi
deler ut lekene, jeg var mer opptatt med filmlkamera.

Hvorfor så mange sko?

For alle sitter inne i barnehagebygget å ser på den nye dvdfilmen Istid 3!


Tabtim og Farung

Vi overnattet en natt hos Farung og foreldrene. Hadde gruet meg litt til igjen å sove i et bambushus som ikke er tett, men det gikk veldig fint.

Marita hjelper til med matlagingen!

Her lager Tabtim khai jiaao, eller omelett som det heter på norsk.


Sånn ser det ut når vi pusser tenna i fjellet.

Her sov vi.

Frokost på kjøkkengulvet. Maten vi fikk i fjellet var noe
av det beste vi spiste denne gangen!

Var utrolig kjekt å få overnatte hos Farung!
Sånne ting man ikke glemmer.

Banut er en liten gutt som ikke bor så langt fra Farung. Sist vi var i Thailand kontaktet foreldrene hans Faa lang fon for Banut hadde en utvekst i ansikte som vokste. Faa lang fon hjalp Banut, og i september ble han operert!

Banut er en helt fantastisk og livlig gutt!
Håper å treffe han igjen en dag!


Ingen kommentarer: